جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تصاویر / اقامه نماز جمه تکاب

حوزه/ حجت‌الاسلام کوهی گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در تکاب و اشکالات در سیاست‌های صادراتی، نبود سردخانه مجهز در تکاب و ورود دیر هنگام مراکز دولتی برای خرید محصولات کشاورزی از عواملی است که باعث گلایه‌های باغداران و دورریز محصولات‌شان شده است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: عدم اتلاف مواد غذایی از مصادیق مهم تقواست و از جمله مواردی که اتلاف مواد غذایی صورت می‌گیرد، فاسد شدن سیب‌های مردم آذربایجان‌غربی به صورت فله‌ای است.

وی به مطالبه زمین مانده رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ از دولت در مورد سیب ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در تکاب و اشکالات در سیاست‌های صادراتی، نبود سردخانه مجهز و ورود دیر هنگام مراکز دولتی برای خرید محصولات کشاورزی از عواملی است که باعث گلایه‌های باغداران و دورریز محصولات‌شان شده است.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: سیب تکاب از لحاظ کیفی مرغوب است، اما به خاطر عدم وجود صنایع تبدیلی و سردخانه و صادرات کافی، ارزان خریداری می‌شود و کشاورزان و باغداران تکابی مزد زحماتشان را نمی‌گیرند.

وی یادآور شد: این انصاف نیست ۹ ماه باغ داران تلاش کنند و در سرمای شب باغ را آبیاری کنند اما سود اصلی سیب را دلالان ببرند، اگر به کشاورزان انگیزه داده شود قطعا کشاورزی و امنیت غذایی کشور نیز تقویت خواهد شد.

حجت‌الاسلام کوهی، با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در ساماندهی گندم، خاطرنشان کرد: خدا رحمت کند شهید رئیسی را که تحولی در مساله تولید گندم ایجاد کرد و باعث شد کشور بعد از چندین سال در قضیه گندم خود کفا شود و مردم از کاشت گندم استقبال کردند.

وی تصریح کرد: در قضیه سیب‌ هم گر چه در کاشت بعضا اشتباهاتی صورت گرفته و لازم بوده جهاد کشاورزی و کارشناسان امر در باغداری و نوع میوه به کشاورزان مشاوره می‌دادند، اما با این اوصاف الان آذربایجان‌غربی نزدیک یک میلیون تُن سیب تولید برداشت می‌کند و لازم است برای این امر چاره‌ای اندیشیده شود.

امام جمعه تکاب در ادامه به شهادت شهید نیلفروشان و سید حسن نصرالله نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهیدانی همچون سید حسن نصرالله، نیلفروشان و شهید یحیی سنوار و دیگر شهدای مقاومت برای تقویت و پیروزی نهایی جبهه حق گردهم می‌آیند و این مسیر با شهادت یک و یا چند رزمنده متوقف نحواهد شد.

وی ابراز کرد: وسعت منظومه حماسه نماز جمعه نصر، هنوز مجال سرودن و سُرایش دارد، در این منظومه، هم اصل حضور مبارک ولیّ امر مسلمین جهان برای خودش کهکشانی از حماسه است و هم حضور مردم غیور ایران اسلامی در این مردمی‌ترین نماز جمعه انقلاب، که بالغ بر حدود دو میلیون نفر حاضر شدند، این حضور بی‌شک در سرنوشت و آینده مبارک جبهه مقاومت، تأثیرات نورانی خود را خواهد گذاشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha